wtorek, 2 lutego 2010

Codziennie mówię "dzień dobry" do 2 tys alergików.

Tak przynajmniej było w styczniu tego roku. Codziennie, kiedy rano przychodziłem do pracy sprawdzałem statystyki ilu osobom poprzedniego dnia moja redakcja powiedziała "Dzień dobry. W czym możemy pomóc?". Od 7 stycznia mniej więcej było to 2000 osób dziennie i zarysowuje się zdecydowana tendencja wzrostowa.



Każda z tych osób średnio zadała 5 pytań w ciągu jednego kontaktu ze stroną. Tyle właśnie każdy użytkownik przeczytał artykułów lub obejrzał filmów podczas jednego wejścia na prowadzony przeze mnie videoportal dla alergików. Czyli średnio zainteresowało go aż pięć zagadnień. Mogę pokazać jakie frazy w styczniu dominowały wśród wyszukiwanych na www.JaAlergik.pl. Co prawda widzę, że co miesiąc lista tych haseł zmienia się, ale pojawiają się i znikają głównie te najbardziej sezonowe np. zniknęło prawie zupełnie "karp" i "ryby" a wyjątkowo mocno wybiło się hasło "skaza białkowa".
Podaję 100 pierwszych fraz w kolejności według ich popularności: skaza białkowa, alergia, niemowlęta wysypka, nordic walking, nutramigen, testy alergiczne, astma, alergia pokarmowa, kaszel, alergie, wstrząs anafilaktyczny, karmiącej piersią, alergia skórna, dieta matki, karmienie piersią, alergik, ćwiczenia oddechowe, alergia u dzieci, alergia na kurz, alergia na mleko, pies dla alergika, uczulenie, zmiany skórne u niemowląt, alergia na zimno, niemowlęta zmiany skórne, uczulenie na kurz objawy, alergia na orzechy, testy skórne, alergia na miód, wstrząs anafilaktyczny, dieta w ciąży, alergia na pleśń, co pyli w styczniu, homeopatia alergia, alergia na lateks, pies dla alergika, astma oskrzelowa, alergia na salicylany, alergia na leki, alergia na czekoladę, histamina alergia, produkty dla alergików, atopowe zapalenie skóry, palenie bierne alergia, alergia forum, alergia na metale, histamina, alergia na farbę, alergia pokarmowa dieta, kosmetyki alergia, placki bez mleka jajek, uczulenie na czekoladę objawy, actigard, alergia na jajko, astma atopowa, balsam peruwiański alergia, choroby płuc, obturacyjna choroba płuc, rodzaje alergii pokarmowych, spacer z kijkami, alergia na pyłki, alergia na roztocza, flyrek, kobalt alergia, kołdry dla alergików, kurz, objawy alergii na kurz, testy pokarmowe, alergia na chemie, alergia na chemię, alergia na cytrusy, alergia na kurz objawy, alergia wziewna, mączka chleba świętojańskiego dla alergika, wstrzas anafilaktyczny a niewydolność serca, choroba płuc, choroby alergiczne, czy chomik może być przyczyna częstego zapalenia oskrzeli u dziecka, dieta rotacyjna, farby do włosów dla alergików, odzież dla alergików, uczulenie na chrom objawy, uczulenie na cytrusy, volumatic, alergia definicja, alergia dieta, alergia na, alergia na kurz i roztocza objawy, alergia na pomidory, alergia objawy, alergia w styczniu, histamina i alergia leki.

Z czego jestem zadowolony patrząc na wyniki styczniowe? Utrzymujemy niski wskaźnik odrzuceń na poziomie ok. 30%. To pokazuje, że trafiają do nas osoby zainteresowane tematyką, którą przekazuje im strona. I cieszy również stały napływ nowych użytkowników. Ponad 40% oznacza, że mamy przed sobą wielkie pole do działania!

Jak to było w 2009 roku? Popularność frazy "alergia"

Sezon alergiczny - o ile można mówić o czymś takim, to miesiące: marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec. W tych miesiącach następuje pylenie największej ilości roślin, notuje się największe stężenie pyłków i alergenów w powietrzu, oraz najwięcej osób przeszukuje internet w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące alergii. Niestety w wielu przypadkach odchodzą od komputera zawiedzeni bo podstawową informacją jaką uzyskują jest: DO SEZONU NALEŻY PRZYGOTOWYWAĆ SIĘ WCZEŚNIEJ. To samo radzę każdemu kto ma ofertę dla alergików - do sezonu należy się przygotowywać wcześniej i jeśli marketing usług lub produktów przeznaczonych dla alergików ma być skuteczny to machinę promocyjno-informacyjną należy uruchomić wcześniej. W sezonie już powinien tylko pracować dział sprzedaży i realizacji zamówień. A sezon dla każdego może startować w różnym czasie bo przecież zupełnie inne potrzeby powodują zainteresowanie danymi ofertami. Przykładowo spójrzmy na te grupy:
1. usługi - testy skórne i odczulanie, 2. leki przeciwhistaminowe, 3. wapno i preparaty doraźne wspomagające w czasie nasilenia ataków alergii, 4. siatki przeciwpyłkowe, systemy wentylacyjne, nawilżacze
... itd. Każda grupa produktów ma inne zastosowanie, dotyczy innego etapu alergii, oraz inne powody skłaniają alergików do zainteresowania nimi.

Dla zobrazowania dynamiki wzrostów zainteresowania tematyką alergii przedstawiam zrzut z ekranu statystyk Google Analytics, dla frazy "alergia" w roku 2009.Skala pozioma podzielona jest na 4 kwartały. Ewidentny wzrost wyszukiwania nastąpił na przełomie lutego i marca, a swój szczyt osiągnął od 26 kwietnia do 2 maja. Wtedy liczba wyszukiwania frazy "alergia" wynosiła 100% i ustaliła górną granicę porównania. Optymistyczne też jest to, że największy spadek w wyszukiwaniu odnotowany jest dopiero w okolicach grudniowych świąt, trwa dosłownie kilka dni i wynosi mimo wszystko aż 40% największego zainteresowania.

Ciekawie też przedstawia się zainteresowanie w zależności od regionów. Dla mnie dużym zaskoczeniem jest pozycja lidera dla woj. podlaskiego. Zawsze byłem przekonany, że to jeden ze zdrowszych regionów bo mało zanieczyszczeń to też mniej alergii. A tu proszę jaka niespodzianka. Niespodzianką nie jest za to wysokie zainteresowanie w woj. mazowieckim (Warszawa), dolnośląskim (Wrocław) i wielkopolskim (Poznań). Dziwi za to znów brak w czołówce woj. śląskiego. Ale różnice o kilka procent to nie są znów tak wielkie wartości, żeby można było coś jednoznacznie powiedzieć. Chcąc dokładniej analizować należałoby się wesprzeć już badaniami populacji, dostępu do internetu i historii zachorowań.



Dla zainteresowanych analizami statystyk polecam narzędzia dla webmasterów Google. Wystarczy troszkę wiedzy i sprawności internetowej aby znaleźć interesujące, pomocne analizy.

Słowem wstępu - zdrowego, miłego życia!

Witam. Słowem wstępu - założyłem tego bloga aby OŻYWIAĆ i INTEGROWAĆ społeczność, firmy i instytucje działające na rynku produktów dla alergików. Zawodowo jestem redaktorem naczelnym videoportalu www.JaAlergik.pl, prywatnie alergikiem, a z zamiłowania pasjonatem nowych technologii medialnych i internetu. Łącząc to wszystko zauważyłem, że dotykam coraz częściej tematów, o których wiedzą nieliczni, a moje sumienie nie pozwoli mi przejść obok tego obojętnie. Nie mogę pewnych spraw dyskutować w serwisie, którego jestem naczelnym ale rozmawiając z lekarzami, producentami artykułów dla alergików, zielarzami, praktykami medycyny niekonwencjonalnej oraz z samymi alergikami nabrałem przekonania, że na TEMAT ALERGII WSZYSCY WIEMY TAK MAŁO, że każda nowa forma aktywności w tym temacie to krok w stronę zdrowszego społeczeństwa, zdrowszej rodziny i zdrowszego mnie samego. Dlatego zapraszam do komentowania i dyskusji a tematy pozwolę sobie tu wrzucać, można powiedzieć od sasa do lasa, ale wszystkie związane z alergią. Kończę pierwszy wpis słowami z piosenki Kombi "Zdrowego, miłego życia!".