środa, 7 kwietnia 2010

JaAlergik w statystykach za I kwartał 2010

Najbrzydszy tytuł jaki mogłem ułożyć - pachnie radosną socjalistyczną nomenklaturą i jednocześnie sztywną, imperialistyczno-marketingową sprawozdawczością. No cóż. Dziś taki pochmurny dzień a ja podjąłem się spojrzenia w statystyki w ujęciu kwartalnym, więc nastawiam się na prostotę i jasność wypowiedzi :)



Najpierw nasza poczytność.
Krzywa pokazuje, że poczytność w skali kwartału stale rośnie i gdyby nie wszelkie święta, w które łapiemy doły, to utrzymalibyśmy średnią statystyczną ponad 2700 osób dziennie. Niestety w Nowy Rok, Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc ludzie szukają raczej czegoś innego niż wiadomości na temat alergii. Są jednak dni kiedy ilość unikalnych użytkowników skacze ponad 3 tys więc i tak statystycznie jest nieźle.

Teraz nasi czytelnicy.
Czytają więcej niż statystyczny Polak, bo prawie 4 artykuły podczas jednej wizyty. Przebywają na stronie 5 minut czyli zdecydowanie mają niejednokrotny kontakt z każdą reklamą. I co istotne, nasz całkowity wskaźnik odrzuceń wynosi tylko 33%, przy czym napływ nowych czytelników mamy na poziomie aż 37% co daje nam perspektywy stabilnego rozwoju. O geolokalizacji pisałem w jednym z poprzednich artykułów, przypomnę że zdecydowanie największe gremium odwiedzających nas alergików mieszka w wielkich miastach, z czego niemalże 1/3 to warszawiacy.

Bitwa o Google.
O najlepsze miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google walka nadal trwa i mamy świadomość, że będzie to niekończącą się opowieść. Największe wysiłki kładziemy na pozycjonowanie na słowo "alergia", na które jest najwięcej wyszukań, ale też największa konkurencja. Bywają dni, kiedy pokazuje nas na 1 stronie, ale bywają też takie kiedy spadamy stronę dalej. Łatwiej trzymać pozycję na frazy, na które Google pokazuje nas wysoko dzięki specjalistycznym treściom jakie oferuje nasz videoportal. Przykładowo kolejny miesiąc utrzymujemy pierwszą stronę dla wyników: forum dla alergików, wstrząs anafilaktyczny, alergia na pyłki, poradnie dla alergików, alergia skórna, leki dla alergików, testy alergiczne, zioła dla alergików, produkty dla alergików, dla alergików, filtrowanie powietrza, alergia na pleśń, alergia odzież, alergia ubrania, odzież dla alergika, problemy z mieszkaniem alergia, budowa domu alergia, garaż alergia, budynki gospodarcze alergia, panele podłogowe dla alergików, słownik alergia, łóżko dla alergika, farby do włosów dla alergików, turystyka alergia, wypoczynek alergia, pies dla alergika.
Niestabilnie - czasem pierwsza, czasem druga strona: alergia objawy, alergia wziewna, alergia u niemowląt, alergia na roztocza, alergia u dzieci, kosmetyki dla alergików, poduszka antyalergiczna, oczyszczacz powietrza dla alergików, filtr powietrza alergia, alergia na mleko, skaza białkowa.

Reklamy produktów dla alergików. Póki co nie znaleźliśmy domu mediowego, który na stałe zdecydowałby się zająć sprzedażą reklam na videoportalu. Są alergicy, którzy to doceniają bo słyszeliśmy, że nie chcieliby tu reklam produktów bankowych, ubezpieczeń lub natrętnych wyskakujących okien z nowymi pomysłami sieci komórkowych. Taką też strategię chcemy jak najdłużej utrzymać - reklamować tylko produkty dla alergików, wspomagające leczenie lub posiadające unikalną cechę antyalergiczną. Doceniają to firmy, które już wdrożyły kampanie na Jaalergik.pl a to, że zlecenia na reklamy obsługujemy sami daje też większe możliwości tworzenia pakietów skrojonych na miarę potrzeb klienta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz